söndag 22 mars 2020

Nyckeln till det himmelska paradiset.

Himlen finns på riktigt, det vill nog de allra flesta tro.
Att få komma dit den dagen det är dags att lämna jordelivet är nog också de allra flestas önskan.
Skall vi få fakta och upplysning som är relevant i frågan finns det bara en bok som har svaren, och det är bibeln
Världens mest spridda och lästa bok.
Det finns ett mycket tydligt bibelavsnitt i nya testamentet som ger oss vägledning. 
När Jesus i Johannesevangeliet berättar för lärjungarna att han skall gå tillbaka till himlen för att bereda dem rum undrar lärjungen Tomas i kapitel 14.vers 5: " Herre vi vet inte vart du går. Hur ska vi då känna vägen ?"
Varpå Jesus svarar: "Jag är vägen, sanningen och livet, ingen kommer till Fadern ( Gud i himlen) utom genom mej."
Man skulle kunna säja att Jesus ÄR dörren mellan dej och mej och himlen.
Det är här nyckeln kommer in.
Det går nämligen inte att komma in genom den himmelska dörren hur som helst.
Vi läste ju nyss att Jesus VAR vägen , att det bara var GENOM honom som himlen var öppen.
Nu är det ju tack och lov så att Gud faktiskt är väldigt modern.
Låset till den här dörren är faktiskt röststyrt.
Nyckeln är ditt och mitt uttalade JA till Jesus.
Vårt personliga mottagande av syndaförlåtelse och rening pga. att Jesus tog din och min smutsiga byk, det vi brukar kalla synd,  och vi får ta emot en ren och vit klädnad som bibeln kallar rättfärdighet. 
Något annat är inte gångbart i himlen.
Under alla de många år som jag varit kristen och bibelläsare har jag inte funnit något annat sätt, någon annan nyckel till det himmelska paradiset. 
Genialt och enkelt.
Ditt och mitt uppriktiga "JA TACK" till Jesus för denna fantastiska gåva och möjlighet, och himlen är vidöppen.
Det finns en sångstrof som lyder:
"Låt oss alla en gång mötas i vårt hemland ovan där".
Det är också min önskan,  för både mej själv och alla ni där ute i cyberrymden.
Glöm bara inte nyckeln !!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar